söndag 20 mars 2011

Burleskloppisen och lördagskväll med Johannes

Elof och jag hade ett bord på loppisen inne i stan idag. Mycket folk var det och Elof  lyckades få allt sitt sålt på kort tid.




Till försäljning: flera sorters byxor, komplett frack, komplett jaquette, gammal frackjacka, hattar och kravatter



Elof skriver prislappar

Kvällen innan satt jag uppe sent med Johannes som kom över till min nya lägenhet. Han blev intresserad av lite kläder jag hade tänkt sälja på loppisen så han fick med sig lite. Jag ändringskräddade ett par byxor som egentligen var tänkta för min ägo, men som Johannes köpte av mig, han ber så nällt han.


Syr in Johannes väst med expressmetoden

  




 





Här är de speciella byxorna som han köpte. Vida nedtill men inga gångveck i midjan, sent 20-tal?



 Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar