onsdag 13 april 2011

 Man borde ju göra saker klart

Och
det har jag nu precis gjort, avslutade ett projekt som jag startade i december, samtidigt som den gröna västen om ni minns? En väst och ett par byxor i ett intressant färgat fiskbensylle, brunrosa-aktigt kan man kanske säga.

Det blev inte så många bilder tagna under processen som vanligt, allt ser ju faktiskt väldigt fult och ofärdigt ut då. Precis som att jag just nu också håller på med en rökrock som hamnat i paus för tillfället, den blir det heller inga bilder på förens den är klar.

En bild lyckades jag ta när jag sydde fast fodret i alla fall.




På insidan av framdelarna fäster jag fodret för hand




Det färdiga resultatet



En kontrasterande rygg i kinamönstrad brokad



Närbild på den finurliga knäppningen och det extra hålet för klockkedjan



Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar