söndag 3 juli 2011

Söndag

Sedan
i morse fram tills kl 18 har jag suttit vid symaskinen och knåpat på en 1500-talsinspirerad dräkt åt en vän.
Såhär på kvällskvisten är man då lite trött på att sy. Så jag putsade några av mina vardagsskor, inte alla paren på bilden men de i den vänstra halvan av bilden.
Jag tänkte att jag kunde visa min färgglada skogarderob så som den ser ut just nu.
De två paren längst till vänster har jag fyndat på Myrorna här där jag bor. I mitten har vi mina John Spencer som jag köpt på Rieds Skor.

Efter det har vi ett par durksydda skitskor av märket Bobbie Burns, köpte dem för 7 år sen eller vad det var. De håller alldeles för bra med tanke på hur taffligt gjorda de är. Man skulle önska att Loakes använde samma material så deras skor kunde hålla lika bra,

Därefter paret som jag sulade om i andra inlägget här på bloggen. De behöver nu klackas om och de är en smula torra i skinnet så jag använder dem ganska försiktigt.
Bakom till höger ett par Oxfords från Loake, slits snabbt.







Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar