måndag 3 oktober 2011

Så har man blivit med 40-tal

När jag var på Old Touch senast så ville den här kostymen följa med mig hem för den satt så väl.
Den har tidigare ägts av Dir. Bertil Hasselblad, sydd av skräddarna på Silvanders i Göteborg i April 1945.
Jag provade även senare plagg från samma herre, men han lade sig till med en något mer utbuktande mage åren efter kriget så byxorna hängde nere på min höft.
Vad jag tycker om med denna kostym är att axlarna inte är så kollosalt uppbyggda som de ibland kunde vara under den tiden, midjan är dessutom ordentligt markerad på rätt ställe, riktigt trevligt. Denna lär brukas flitigt i höst, men först efter en tripp till kemtvätten för att få bort lite fläckar som gubben lämnat efter sig.

Skräddarlappen med namn och datum på den franska upphängningen.










Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar