söndag 13 februari 2011

Halvhelg

Vi kan börja med torsdagen, en vanlig dag på jobbet, men inte hur vanlig som helst. Jag hade nämligen sjukdomskänningar, seghet och värk överallt, vanligt innan man blir förkyld. När man sedan var hemma på kvällen blev det värre med kallfrossa och ännu mer ont. Helt klart oroväckande för dagen därpå, Fredag, var det ju kryssning med Morsan följt av min Far Mikael Seniors bröllop på lördag.

Jag tog en sup aquavit och en varm absinth innan jag lade mig torsdag kväll och hoppades på det bästa.
Vaknade upp till väckarklockan strax innan sju morgonen därpå och kände mig som ett vrak, sjukskrev mig och somnade om för att glömma plågorna. Vaknade upp ett par timmar senare och kände inte alls så mycket av det som terroriserade mig kvällen innan. Och märkte sen att jag inte hade kommit till jobbet ändå eftersom det inte gick en enda buss innan kl 15 pga det hvita.


Då slapp man iaf ställa in kryssningen, skönt att ge sig ut på havet och bara ta det lite lugnt med Mamma, samt lyssna på alla fyllon som tycker att man är så djävla ball för att man klär sig så märkligt. Lyssna på fyllon kan jag förresten vara utan!
Fick dessutom höra på toaletten under lördagen strax innan landgång av en man över 40 att jag borde få stryk för hur jag ser ut. Ska jag börja spöa på folk ordentligt eller? Fick en ordentlig lust att banka ner nollan blodig i pissrännan. Och vem skulle vakterna tro på sen, ett gammalt fyllo eller en nykter välklädd gentleman?
-"Klart att jag inte skulle skada någon bäste ordningsvakt."

Nej, nu blev det för mycket text! Nu blir det bilder.




Rökrummet på Birka Paradise




Lägg märke till hur fruktansvärt enormt gigantisk min blygsamma pipa är. Att bara tända den är en isbrytare



Svårt aristokratiskt uttryck


Hittade en intressant bild i Taxfree-katalogen


Såhär kan man ju bära en fin gammal jaquette. Men det ser ju fan inte bra ut!


 Å så kom man iland på lördagen, direkt till bröllopsmiddagen.


Skaffade ett blomster som matchade allt annat orange







Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar