måndag 12 december 2011

På fredag
Är
det redovisning av byxorna och en låtsaskollektion kläder på 10 plagg.
Båda byxparen är nästan klara, lite lite handsömnad kvar bara. Just ikväll har jag harvat med alla dessa plaggskisser som ska vara inne imorgon, jag är långt från klar. Jag är trött och har oflyt.

Tidigare idag började jag på en modebild av kostymbyxorna, tusch och akvarell.




Lite sömnad från förrförraveckan tror jag.

Fickpåse på gång

Fickpåsen vändsys


Delen åt höger sys ihop med gylfskyltarna, då ligger fickorna alltid där de ska.


Jag valde ett fint fodertyg i siden till infodringen av byxorna


Infodringen tråcklas på plats innan den sys ihop för hand. 

Och så provning






Mikael

1 kommentar:

  1. Du är så duktig!
    Och kom ihåg: Ur vånda föds storverken.
    ;-)

    SvaraRadera