söndag 4 december 2011

Skoluppdatering

Det
har inte blivit så många timmar sömnad i skolan den här veckan, men lite har jag hunnit med iaf. Veckan som kommer blir det mer arbete på båda byxorna jag har på gång.

Jag har fokuserat på att klippa ut resterande bitar och förbereda konstruktionen av fickor och gylf. Lite påpressbart mellanlägg har jag faktiskt använt.






Delar till gylfskylt (Knappdelen): Mönsterdel, foder, yttertyg med mellanlägg

Gylfskylt ihopsydd samt knäppstropp.

Insidan av gylfskylt

Infodringen ihopsydd i ett fint sidentyg

Insidan av ett framstycke. Bandkantad fickskylt, mellanlägg, pressveck, mellanlägg för mittfram och påsydd foderdel till gylf.

Fickskylten och Gylffodret vända åt rätt håll.

Insnitt bak sytt.


Jag har också sytt knapphål i den andra gylfdelen som jag inte fotograferat.

Mer kommer snart.


Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar