torsdag 18 november 2010


Boxas bör man
 
Exemplarisk estetik!
 
Jag tränar, och vill ju gärna göra det snyggt. Därför håller jag på att försöka få ihop en sån här ensamble plagg. Och snart är jag dessutom klar med det. Ylletightsen har jag, ska bara fästa hällor i dem för midjerosetten. Och just det bandet saknar jag, tänkte sy ett par egna i olika färger, kanske rentav i siden.




Dessa liknar mina tights
Dessa bilder är från omkring 1890.

Väldigt övertydlig gestaltning.
Kid har kombinerat snyggt med svart och vitt.























Den moderna boxningens fader, John L. Sullivan. Det var han som införde handskarna i sporten.




Jag har inte hittat några gamla skor ännu, men klubben jag tränar i hade en snygg modell i rätt design. Slät svart i skinnimitation. Jag kanske syr ett par egna framöver..
Den svåra biten som är kvar är handskarna, ett par bruna eller svarta handskar utan krusiduller och märken samt med snörning. Och de måste vara godkända för sparring.

Mikael

2 kommentarer:

  1. Jag trodde inte de var gjorda av ylle, blir det inte fruktansvärt svettigt, även om det är tunt ylle? :)

    Coolt hursomhelst, heja dig.

    SvaraRadera
  2. Ulltrikå! Samma som gamla långkalsonger.

    SvaraRadera