lördag 20 november 2010

Pyssellördag

Sista helgen innan lön har jag oftast inte så mycket pengar kvar, då får man sitta hemma och göra nytta istället. Jag kände mig dock litet trött idag så jag fick inte så mycket gjort som jag hade hoppats. Men jag kände att jag är lite less på att leta snygga boxningshandskar på nätet så det var dags att vara lite galen och göra om de fjantiga handskarna jag har. 
Fräscha handskar med fräsigt motiv
Slipa bort motivet med sandpapper

Färga den orangea insidan också
Färga med narvsvärta


Sprätta bort kardborren och sätta i öljetter istället



 Vips så hade man schyssta handskar!





Jag färdigställde även en kostym som jag modifierat en smula. Det var bara en sidosöm kvar och att sy ihop fodret igen där jag sprättat. Kostymen var från början lite för stor och tvåknäppt. Så jag har tagit in den och höjt snittet med en knapp samt bytt alla dessa. Och så har jag lagt till ett brunt sammetsband och sytt in benen på byxorna och höjt midjan.

Knasig posé är viktigt

Sen blev det glöggpremiär hemma hos mamma


Mikael

2 kommentarer: