lördag 8 januari 2011

Nya skor

Vid månadens stora kontosanering kom jag hem med bland annat detta speciella par skor.
Jag har aldrig sett något liknande men jag misstänker att de är från de första åren på 1900-talet, om någon kan säga mer exakt så får den gärna göra så.



Jag hittade dem såklart på Old Touch.


Intressant "pjäxknäppning"



Imorgon ska jag leverera detta par Knickers till min farbror som ville ha ett par att åka skidor i.
Det är ett väldigt snyggt grönt tweedtyg som vi hittade på Sundbybergs textilcentrum i Onsdags.



Kvar att göra ikväll är alla knapphål och knappar samt lite handsömnad för att fästa linning mm.




Mikael

3 kommentarer:

  1. Perhaps the boots were an early form of hiking boots?

    SvaraRadera
  2. I wouldn't think so considering the sole. Perfectly smooth leather.

    SvaraRadera
  3. Boots to attach skate blades to?

    SvaraRadera